Trzeciego dnia testów w Bahrajnie w rolę lidera tabeli wyników przejął Felipe Massa z Williamsa. Brazylijczyk był najszybszy na torze w porannej części sesji, a po południu poprawił swój czas również w „klasyfikacji generalnej”, poprawiając wynik uzyskany w ubiegłym tygodniu przez Nico Rosberga.
Nico Rosberg po raz kolejny potwierdził niezawodność jednostek napędowych Mercedesa, pokonując w sumie przeszło okrążeń toru. Niemcowi nie przeszkodziło w tym nawet opóźnienie spowodowane zapobiegawczą wymianą jednostki napędowej, którą jego zespół przeprowadził nad ranem.Niemiec pod sam koniec sesji nawiązał również bezpośrednią walkę o czas z kierowcą Williamsa, kiedy to na chwilę zepchnął go z pierwszego miejsca tabeli wyników. Ostatecznie jednak musiał zadowolić się drugim miejscem.
Czołową trójkę uzupełnił dzisiaj ponownie mający problemy techniczne Kimi Raikkonen. Fin na najlepszym swoim okrążeniu stracił do Felipe Massy przeszło 2 sekundy, pokonując łącznie dystans 87 okrążeń. Zespół Ferrari po południu zdołał nadrobić trochę czasu i częściowo zrealizował zapowiedź symulacji wyścigu.
Za czołową trójką uplasował się Kevin Magnussen (McLaren), który wyprzedził Daniiła Kwiata. Młody Rosjanin, przez chwile był nawet liderem dzisiejszej sesji a jego ekipa w odróżnieniu do zespołu Red Bulla zdołała dzisiaj pokonać 68 okrążeń.
Sebastian Vettel mimo usilnych prób wyjechania na tor nie pokonał nawet pełnego okrążenia za kierownicą RB10. Rano jego bolid zatrzymał się na torze na okrążeniu instalacyjnym, a gdy zespół próbował go po raz kolejny wypuścić, jego auto nie dojechało nawet do końca alei serwisowej.
Podobne problemy spotkały dzisiaj Adriana Sutila i ekipę Saubera. Bolid Niemca pod koniec okrążenia instalacyjnego stanął w płomieniach i nie wyjechał już na tor.
Ostatnią z trzech dzisiejszych czerwonych flag wywołał Romain Grosjean, zasiadający za kierownicą Lotusa. Podobnie jak wczoraj był to koniec testów ekipy z Enstone, która do końca dnia sprawdzała problemy techniczne E22.
Przed kierowcami mającymi problemy techniczne ze swoimi maszynami znaleźli się więc Marcus Ericsson (Caterham), Jules Bianchi (Marussia) i Nico Hulkenberg (Force India).
Jutro ostatni dzień testów, po którym zespołom pozostanie już tylko odmierzanie równych dwóch tygodni do pierwszego wyścigu sezonu, GP Australii.
01.03.2014 15:43
0
Williams szybszy od Ferrari (cóż za zrządzenie losu), być może nawet od Mercedesa... Tempo wyścigowe Ferrari budzi niepokój, Force India wydaje się nawet szybsze. Wczoraj Alonso miał podobne, a nawet gorsze tempo od Raikkonena. Massa, Rosberg i Raikkonen swoje najlepsze czasy ustanowili na super miękkiej mieszance, a Magnussen na miękkiej. Śmiem twierdzić, że Mercedes i Williams są dość znacznie z przodu stawki...
01.03.2014 15:47
0
Aktualnie jeżeli nawet Mercedes jest najszybszy to nie są to jakieś ogromne różnice w stosunku do Williamsa.
01.03.2014 15:49
0
RBR i tak robi duże postępy ....... Wcześniej bywało nawet , że nie zdołali wyjechać z garażu :D:D 1 SilverX Trudno się z Tobą nie zgodzić . Wygląda na to że silnik Merca jest daleko z przodu . A Ferrari ..... jak zwykle podczas testów robią wrażenie że są mocni , ale później sezon wszystko weryfikuje :/
01.03.2014 15:59
0
Lotus chciał przechytrzyć inne zespoły korzystające z silnika Renault i stworzyć przy pomocy byłego szefa KERS od Lotusa, który teraz odpowiadał za ERS w Renault system niezależnych ogniw, które miały dać w połączeniu ze specjalnym systemem napędowym coś na kształt kontroli trakcji. Ale z powodu wibracji ogniwa się przeładowywały albo wyładowywały do 0 co powodowało również, że się tak grzały. Teraz podobno zmieniono baterię na inną od Panasonic i Red Bull wysłał swoją grupę roboczą do napisania nowego oprogramowania. A Lotus zamiast zyskać przewagę jest w tragicznej sytuacji.
01.03.2014 16:01
0
W porównaniu z ubiegłorocznym GP Bahrajnu Williamsy zrobiły postęp już o jakieś... 2 sek. Wyglądają mocno i na tle problemów RedBulla i jednostek Renault mogą powalczyć o niezłe miejsca. Trafili w dziesiątkę, że podpisali umowę z Mercedesem.
01.03.2014 16:07
0
@1 i @3 Poczekajcie jeszcze do co najmniej wypowiedzi różnych ekip i kierowców jak nie do samego pierwszego wyścigu w Australii. Ekipy testowały różne ustawienia, różne mieszanki, różne pakiety, różne mieli obciążenie paliwem itd itp
01.03.2014 16:10
0
A i jeszcze jedno.....Ferrari dobrze zarządza oponami. Raikkonen zrobił 12 okrążeń na super miękkich i na ostatnim okrążeniu mial swój najlepszy czas. Nie jest tak źle.
01.03.2014 16:17
0
1. SilverX 2014-03-01 15:43:59 nie jaraj się tak bo tak naprawdę pierwszy kwalifikacje i wyścig pokaże kto gdzie się znajduje
01.03.2014 16:26
0
Massa wykręcił ten czas na super miękkiej?
01.03.2014 16:33
0
9. rumburak Tak
01.03.2014 17:21
0
3. Grzesiek 12. normalnie jak to przeczytałem to wybuchłem. śmiechem do ekranu. :-D:-D
01.03.2014 17:40
0
3. Grzesiek 12 "A Ferrari ..... jak zwykle podczas testów robią wrażenie że są mocni , ale później sezon wszystko weryfikuje" masz jakieś uprzedzenia do Ferrari to powiedz to wprost... równie dobrze Williams może dobrze się spisywać na testach a w sezonie będzie jeździł piach
01.03.2014 17:47
0
Patrząc na testy, Williams wydaje się być najbardziej regularny, podobnie jak Mercedes. Fajnie, jak dadzą radę tak jeździć przed resztą przez nowy sezon :)
01.03.2014 18:07
0
11 & 12 Panowie nie mam żadnych uprzedzeń do Ferrari ...... Tylko , niestety wydaje mi się , przynajmniej na dzień dzisiejszy , że są za zespołami z silnikiem Mercedesa ...... Od 2009 roku zawsze Ferrari wymienia się w roli faworytów . Jasne , oni zawsze są wymieniani wśród kandydatów do tytułu ......Ale ostatnie pięć lat to tylko puste słowa nie podparte realnymi możliwościami zespołu . A Monte i Stefan ciągle mówią o swojej wielkości . To niech w końcu pokażą , a nie tylko mówią :P 2009 r. - Wszyscy wiedzieli że McLaren jest daleko z tyłu przed sezonem i nikt tam nie ściemniał . A Ferrari .... - miało przecież z BMW walczyć o tytuł ... Kolejne lata to samo - a osiągami nawet nie zbliżali się do RBR . Wczoraj zapowiedz że pocisną , a dzisiaj niewiele z tego wyszło . Dalej mam wierzyć że odkryli mniej niż Merc czy Williams ? Być może . Tak czy inaczej symulacja wyścigu nie napawa optymizmem ...... - ale zobaczymy :)
01.03.2014 18:10
0
możliwościami BOLIDU , a nie zespołu
01.03.2014 18:34
0
Ja tam małą wagę przywiązuję do wyników tych testów. Tempo bolidów jest niemal zawsze kompletnie nieadekwatne do późniejszych wyników wyścigów. Moim zdaniem Williams wcale taki mocny nie będzie, a czasy robią najlepsze, bo jadą zawsze te parę kółek na ustawieniach najszybszych (czyt. małe obciążenie paliwem, najlepsze opony, itp.). Zabieg ten ma przyciągnąć sponsorów, tak samo jak angaż Susie Wolff. Pamiętam sezon, przed którym Sauber tak właśnie zrobił. Powygrywał niemal wszystkie testy przedsezonowe, paru sponsorów się dało nabrać, a oni później walili kichę totalną w wyścigach.
01.03.2014 18:36
0
Dziwne że dziś nikt nie pyta co z F1 w Polsacie....
01.03.2014 18:57
0
@17 Nie ma o co pytać, wyjaśnialiśmy to sobie ostatnio i chyba każdy wie, że nic jeszcze nie wiadomo w tej sprawie.
01.03.2014 19:22
0
Williams zaliczył ogromny progres !!! Zmiana dostawcy silników w ostatniej chwili na mercedesa - mieli nosa !!! Poza tym doskonale sobie radzą jako niefabryczny zespół , choć byli tacy co sądzili że takie będą w tyle , zapowiada się niesamowity sezon pełen niespodzianek i wielu niewiadomych. Liczę bardzo na Williamsa , że będą zdobywać duże punkty i w klasyfikacji konstruktorów zrobią niespodziankę
01.03.2014 19:38
0
Caterham o ile sie nie myle ma silnik Renault i przejechal 117 kolek. Wiec czemu wszyscy sie czepiaja Renault skoro ktos potrafi ? Nie lubie placzek i tyle.
01.03.2014 19:48
0
16. greyhow A pamiętasz testy w 2009 roku. Brawn GP również wygrywał testy żeby przyciągnąć sponsorów, potem wygrywał wyścigi również dla pieniędzy. Cała formuła1. Nie sugeruje że Williams zrobi to co Brawn GP. Będę zadowolony jeżeli Williams będzie w środku stawki i się w niej utrzyma, aby w przyszłości spokojnie budować mistrzowski zespół.
01.03.2014 19:52
0
Znalazłem ciekawy artyków pozwolę sobie go wkleić taka nowinka .. przepraszam możecie sie burzyć ale to są fakty .. Okazuje się, że Marko mógł otworzyć puszkę Pandory przyznając, że Vettel zaczął się denerwować całą sytuacją. W mediach szybko bowiem pojawiła się wypowiedzieć anonimowego informatora z obozu Red Bulla, który potwierdził, że Niemiec dostał "ataku furii" i odmówił prowadzenia nowego bolidu, ponieważ "nie był on wystarczająco dobry". Red Bull za pośrednictwem własnej strony i tzw. "szpiega", w sarkastyczny sposób odniósł się do tych spekulacji: "Przypuszczam, że to może być prawdą. Może cztery tytułu mistrza świata zmieniły go w wrzeszczącą primadonnę?" - pyta retorycznie anonim.
01.03.2014 19:55
0
Mistrz powinien dzielnie walczyć i pomgagać zespołowi w odnalezieniu problemu a nie czekaniu na mistrzowski bolid i odjezdzac wszystkim więc nadal uwarzacie go za super majstra ? Przynajmniej na jego miejscu 75 % kierowców zdobyłoby w jego bolidzie majstra tamtych lat :P
01.03.2014 19:56
0
20. GrzeSzNY Caterham pewnie postawił na niezawodność - lepszy wróbel w garści, niż gołąb na dachu. Tylko w f1 to powiedzenie się nie sprawdza.
01.03.2014 20:05
0
@23 Fakty są takie, że Vettel ma 4 tytuły, a Alonso z Ferrari żadnego, mimo stale zapewnionej pomocy Massy, a w 2012 mówiło się, że urządzał awantury zespołowi z powodu swojego bolidu, a to, że ciągle siedzi na tym swoim czerwonym fotelu niczym jak król, który domaga się wszystkiego pod siebie dodatkowo też pokazuje, co o nim świadczy.
01.03.2014 20:24
0
dokładnie kolego
01.03.2014 20:31
0
co wy myślcie że Williams nagle się odrodził na to trzeba czasu będzie przeciętniakiem przykład Mercedes z sezonu na sezon coraz lepiej ale minęło trochę lat zanim tego dokonali więc poczekajcie na wyścigi bo testy jak narazie nic nie wnoszą.
01.03.2014 20:41
0
25. Michael Schumi ale ty płytko myślisz to ciekawe co teraz zrobi twój mistrz jak bedzie mu sie dupa paliła
01.03.2014 20:58
0
25@ Może się zmienia w alonso numer 2????;) kto wie ;) tylko Vetelowi bedą musieli dać granatowy fotel;)
01.03.2014 21:05
0
Nie ma co gdybać zobaczymy jak będzie, nawet takiemu Vettelowi nie życzę źle pomimo osobistej niechęci do niego
01.03.2014 21:06
0
Mam zaciemnienie odnośnie przepisów, więc zapytam: - czy obecnie używane silniki w przedsezonowych testach zaliczane są do całej puli możliwych do użycia w tym sezonie? Bo jeżeli są zaliczane, to nie można dziwić się pewnym zachowaniom ze strony zespołów.
01.03.2014 21:13
0
31@ Zapytaj kolegę KowalAMG On ma najnowsze newsy i wogule wszystko wie, także powinien ci dać wyczerpującą odpowiedz na to i wiele innych pytań:)
01.03.2014 21:26
0
@27.demon18 zapomniales że to zupełnie nowy pod względem konstrukcji bolidów sezon. poza tym zapomniałes rownież jakie wzmocnienia kadry zrobił Williams przed tym sezonem. pozbyli sie rowniez tego partacza Maldonado ktory wg mnie nadaje sie ns nr1 w teamie jak ja na dekoratora wnętrz. sądzę, że przynajmniej na początku sezonu 5 zespołów: Mersedes, Ferrari, McL, Fi oraz Williams będzie zdecydowanie przed pozostałymi. Williams zdecydowanie będzie w czołówce. Widać to po tych wszystkich testach.
01.03.2014 21:45
0
33@ Mersedes:) dobre tego jeszcze nie słyszałem:) Ale tak pozatym też myśle że Williams z Massą nieźle namieszają w tym roku, tytułu może nie zdobędą ale pierwsza trójka jest w ich zasięgu i tego im życzę
01.03.2014 21:50
0
@28 Wskazałem tylko @KovalAMG, że idąc takim samym tokiem myślenia tak samo można powypominać parę rzeczy Alonso.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się